Äldre information - Arkiv

Nyheter 2012

Ordningsregler Karlshamnsgården
Under "Att bo i vår förening" finns det nu uppdaterade ordningsregler att ladda ner.
Utbildning för föreningens medlemmar
Eftersom föreningen är medlemmar i SBC har alla bostadsrättshavare som inte sitter i styrelsen möjlighet att gå gå en kurs som heter "Livet i en bostadsrättsförening" kursen har till syfte att tydliggöra de regler som omgärdar boendet i föreningen och skapa ökad säkerhet och trygghet i kontakterna med föreningens styrelse och grannarna. Ett par av våra styrelsemedlemmar har tidigare gått kurser hos SBC som varit inriktade på styrelsearbete och varit mycket nöjda. Kontakta styrelsen om du är intresserad av kursen. styrelsen@karlshamnsgarden.se

Ovälkommet besök i fastigheten - Cykelstöld

Vi har tyvärr haft ovälkommet besök i fastigheten vid ett par tillfällen, det har resulterat i skadegörelse och cykelstöld, därför har vi bytt portkod. Tänk på att vara extra noggranna med att inte släppa in obekanta i huset och se till att porten går igen ordentligt.

T​vättstuga nummer två

Nu är arbetet klart, styrelserummet har blivit en tvättstuga. Låskod=Portkod.

Höjd avgift för Kabel TV - from 1/1-2011

På grund av en ny upphovsrättsavgift har månadsavgiften höjts med ca 1 krona i månaden (1,06 kronor/hushåll och månad) från och med januari. Vi har dessutom väntat med att lägga till en höjning på ca 8 kronor/lägenhet och månad som ComHem gjort tidigare, så totalt blir det ca 9 kronor/månad. Om du lagt in automatiska betalningar, tänk på att kolla så summan stämmer.

Nya TV-kanaler

TV 400 relanseras, byter namn till TV11 och ingår från och med 19 januari 2011 i Com Hems grundutbud. TV11 får kanalplats 14. På kanalen kommer bland annat visas underhållningsprogram, långfilmer, dramaserier och realityshower. TV11 kommer att ersätta MTV i grundutbudet. MTV kommer att finnas kvar i Com Hems digitala utbud för de som fortsatt vill ha tillgång till kanalen. Frågor på det? I så fall kontaktar du Com Hems kundservice på telefon 0771-550000 eller söker svar på www.comhem.se.